Citroen C5 - samochód klasy średniej produkowane w latach 2001-2008. W 2004r przeszedł lifting. Różne źródła podają, że model produkowany od 2004r to druga generacja, lecz tak naprawdę to tylko poważny lifting.
Występował w 2 wersjach nadwozia:
Liftback 5d
i Kombi
C5 to niezwykle komfortowy samochód za sprawą hydropneumatycznego zawieszenia, które tańsze w naprawach niż zwykłe zawieszenie. Zamiast amortyzatorów znajdują się tu tzw. sfery, których cena wynosi ok.200zł.
W środku zapewnia bardzo dużo miejsca a w wersji kombi bagażnik jest ogromny.
Jego paleta silników jest dość obszerna obejmuje silniki benzynowe:
- 1.8 16V (116km)
- 1.8 16V (125km) - godny polecenia - po liftingu
- 2.0 16V (140km) - mocniejszy, również wart zainteresowania
- 2.0 HPI 16V (140km) - unikać
- 3.0 V6 (207km)
oraz wysokoprężne:
- 1.6 HDi (109km) - po liftingu, uwaga na smarowanie
- 2.0 HDi (90km) - zdecydowanie zbyt słaby
- 2.0 HDi (109km) - jeżeli nie zależy nam na osiągach można zdecydować się na jego wybór, godny polecenia
- 2.0 HDi (136km) - kierowcy chwalą sobie ten silnik
- 2.2 HDi (133km) - dobra jednostka, ale takie egzemplarze są droższe od innych
- 2.2 HDi (170km) - spora moc i stosunkowo trwały
Wiele osób myśli, że Citroen C5 to samochód bardzo usterkowy, ale tak nie jest. To auto ulega równie często awariom jak inne pojazdy konkurencji.
Zalety:
* Wysoki komfort jazdy.
* Ogromny bagażnik (wersja kombi).
* Ceny części nie są zbyt wysokie.
* Sporo aut w przystępnej cenie.
* Zwykle te auta posiadają bogate wyposażenie.
Wady:
* Jeżeli trafimy na zaniedbany egzemplarz ciężko będzie nam doprowadzić go stanu "normalnego".
* W silnikach 1.6 HDi zatyka sie przewód olejowy, przez co z powodu braku smarowania uszkodzeniu ulega turbosprężarka.
* Awarie "elektryki".
* Uszkodzenia uszczelki pod głowicą.
* Wycieki z układu chłodzenia.
* Zatkane lub wypalone filtry cząstek stałych (FAP).
* Problemy z nagrzewaniem sie przednich reflektorów i z przepalaniem się żarówek.
* Uszkodzenie wtryskiwaczy w silnikach 2.0 HDi.
* Wycieki płynu ze sfery tylnego zawieszenia.
Wbrew pozorom Citroen C5 to samochód godny polecenia dla tych, którzy cenią sobie komfort podróżowania.
Dla niektórych może się wydać, że nie jest to odpowiedni pojazd dla początkującego kierowcy. Jednak to auto zapewnia poczucie bezpieczeństwa i dość szybko można (a raczej trzeba) nauczyć się sprawnego poruszania po wąskich uliczkach czy parkowania.
Na rynku wtórnym ceny C5'tki zaczynają się od ok.8500zł. Ceny są niskie, ponieważ nie ma popytu na te auta z powodu hydropneumatycznego zawieszenia. W praktyce nie ma się czego obawiać. Wymiana sfer jest tańsza od wymiany amortyzatorów. Przymierzając sie do kupna tego auta musimy pamiętać o kilku sprawach;
1) Zawsze negocjujmy ostro cenę, gdyż sprzedawca na 100% będzie chciał sie z nami porozumieć.
2) Unikać aut z filtrem cząstek stałych.
3) W trakcie oględzin najlepiej udać do do pobliskiego zakładu/warsztatu, który zajmuje się naprawami Citroenów w celu sprawdzenia stanu zawieszenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz