Występował w 3 wersjach nadwozia:
Hatchback 3d
Hatchback 5d
i Kombi
Citroen Xsara to samochód, który jest pozbawiony typowego pneumatycznego zawieszenia jak XM, ZX czy C5. Jest to auto dla tych, którzy nie posiadają wygórowanego budżetu.
Paleta silników jest dość bogata - dla każdego coś dobrego :)
Benzynowe:
- 1.4 (75km) - standardowa jednostka, godna polecenia
- 1.6 (90km) - jak wyżej
- 1.8 (90km)
- 1.8 (112km) - oba 1.8 sporo palą, można zamontować LPG
- 2.0 (163km) - dynamiczny silnik w wersji VTS
Wysokoprężne:
- 1.4 HDi (67km) - bardzo niskie spalanie, trudny do kupienia
- 1.9 D (68-72km) - praktycznie niezniszczalny, ale głośny - godny polecenia
- 2.0 HDi (90km) - dość trwały z wtryskiem Common Rail, na który trzeba uważać
- 2.0 HDi (109km) - jak wyżej
Citroen Xsara to samochód, o którym większość właścicieli "złego słowa nie powie". Jest to auto
o dość prostej konstrukcji. Każdy mechanik będzie w stanie nam pomóc.
Zalety:
* Jak na Citroena niski koszt eksploatacji.
* Trwałe i proste w budowie silniki.
* Przystępne ceny samochodów.
* Zabezpieczenie antykorozyjne na przyzwoitym poziomie.
* Przystępne ceny części zamiennych.
Wady:
* Przeciętna jakość wykonania.
* Problemy z zatarciem mechanizmu zmiany biegów.
* Urywające się klamki.
* Awarie "elektryki".
* Niektóre egzemplarze trapi korozja.
* Wycieki oleju.
* Uszkodzenia tylnej belki zawieszenia co skutkuje "negatywem" kół.
* "Zapiekanie się" tylnej wycieraczki.
Citroen Xsara to dobry samochód, który jest wart polecenia. Usterki poważne rzadko występują.
Jego ceny zaczynają się od ok.3000zł. Jednak lepiej skusić się na auta, których ceny przekraczają 5000zł. Szukajcie egzemplarzy po liftingu - są lepiej wyposażone.
Jeżeli nie chcemy wydawać sporej ilości pieniędzy na Xsarę po liftingu warto poszukać auta z przed liftingu najlepiej z silnikiem 1.4 (75km) lub 1.9 D.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz