piątek, 8 sierpnia 2014

Volkswagen Passat B5 - jedno z najbardziej cenionych aut klasy średniej.

Volkswagen Passat B5 - samochód klasy średniej produkowany w latach 1996-2000,
lifting 2000-2005. Czyli ogółem 11lat.
Passat to jeden z najpopularniejszych Volkswagenów.
Występował w 2 wersjach nadwozia:
Sedan
Kombi
 Sedan ( po liftingu)
 Kombi (po liftingu)

Passat zapewnia wysoki komfort z jazdy. Jest dobrze wyciszony, a kabina jest zrobiona z materiałów wysokiej jakości. Prowadzi się pewnie.

Wybór wersji silnikowych jest ogromny.
Jednostki napędowe w Passacie B5 przed liftingiem:
Benzynowe:
- 1.6 (100km) - dobry do LPG
- 1.8 (125km)
- 1.8 T (150km) - propozycja godna polecenia, ale czasem zdarzają się awarie
- 2.0 (115km) - tak jak 1.6, dobry do LPG
- 2.3 VR5 (150km)
- 2.8 V6 (193km) - świetny silnik, ale jego utrzymanie sporo kosztuje

Wysokoprężne:
- 1.9 TDI (90km) - podstawowy, dobry silnik jednak troszkę za słaby
- 1.9 TDI (110km) - więcej mocy i godny polecenia
- 1.9 TDI (115km)
- 2.5 TDI (150km) - omijać
(1.9 TDI -90;110km - są oparte na pompie rotacyjnej)
(1.9 TDI -115;150km- są oparte na pompowtryskiwaczach)

Po liftingu:

Wolnossące:
- 1.6 (102km)
- 1.8 T (150km)                        
- 2.0 (115km)
- 2.0 (130km)                                   całość tak jak przed liftingiem
- 2.3 V5 (170km)
- 2.8 V6 (193km)
- 4.0 W8 (275km)

Wysokoprężne:
- 1.9 TDI (101km) - godny polecenia
- 1.9 TDI (130km) - tak jak 101km
- 2.0 TDI (136km) w latach 2003-2005
- 2.5 TDI (150km) - unikać
- 2.5 TDI (163km) - nieco poprawiona wersja
- 2.5 TDI (180km) - można zaryzykować
Diesle 1.9 TDI są oparte na pompowtryskiwaczach.

Czas na wady i zalety tego bestseller'a.

Zalety:
* Świetnie wykończone nadwozie i zabezpieczone przed korozja.
* Duży wybór wersji nadwozia i silnika.
* Ceny części na dobrym poziomie.
* Bardzo duże zaplecze części.
* Dobre wyciszenie wnętrza.
* Auto pewnie się prowadzi.
* Przestronne wnętrze.
* Duży bagażnik.

Wady;
* Większość egzemplarzy na rynku wtórnym jest mocno wyeksploatowana.
* Często cena aut jest zawyżona i nie jest adekwatna do jego stanu.
* Przednie wielowahaczowe zawieszenie (takie jak np. w Audi A4 B5).
* Cieknąca miska olejowa jest przyczyną  niskiego prześwitu.
* Pękające gumy na przegubach.
* Nietrwałe wałki rozrządu w 2.5 TDI.
* Problemy z napinaczem paska klinowego.

Podsumowując.
Volkswagen Passat B5 to samochód godny polecenia. Zapewnia duży komfort jazdy, dobre wyciszenie i świetne prowadzenie.
Należy zachować szczególną ostrożność przy kupnie tego auta. Przebieg 17-18 letniego Diesla rzędu 220tys. km jest nierealny. Większość Passatów ma przebieg ponad 300tys. km a nawet ok. 400. Jego ceny na rynku wtórnym zaczynają sie od 6000zł. Stanowczo odradzam kupno auta za tą kwotę.
Passata B5 (przed liftingiem) w przyzwoitym stanie można kupić za ok. 9-12 tys. zł. Egzemplarze po liftingu za ok. 16-20tys. zł.
Osobiście polecam podróż do Niemiec, gdzie takie auto można kupić nie dość, że w lepszym stanie to i nawet 40% taniej niż w Polsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz