Na rynku Europejskim oferowany był w 2 wersjach nadwozia:
Hatchback 3d
i Hatchback 5d
Corsa to dość popularny model na naszym rynku. Łączy tanią eksploatację z bardzo dużym zapleczem części zamiennych a ich ceny są niskie.
Gama silników obejmowała silniki benzynowe:
-1.0 12V (54 KM) - jeden z popularniejszych, wadliwy łańcuch rozrządu.
-1.2 8V (45 KM) - dobry do LPG
-1.4 8V (60 KM)
-1.4 16V (90 KM) - oba silniki 1.4 są polecane, chwalone przez właścicieli i w sam raz do tego auta
-1.6 16V (106 KM)
oraz Diesle
-1.5 D (50 KM)
-1.5 TD (67 KM) - małe spalanie, lecz jest głośny
-1.7 D (60 KM) - ciężki, głośny silnik, ale jeśli mamy pokonywać spore ilości kilometrów można go polecić
Opel Corsa to samochód, który ma sporo zalet, ale także nie brakuje mu wad.
Zalety:
* Niskie koszty eksploatacji.
* Duży wybór jednostek napędowych.
* Spora podaż aut na rynku wtórnym.
Wady:
* Korozja - atakuje głownie progi, lecz nie tylko, maska, pokrywa bagażnika, drzwi i nadkola, ogółem prawie całe autko.
* Stuki odchodzące z przekładni kierowniczej.
* Zbyt miękkie zawieszenie.
* Zużywające się łożyska kół.
Opel Corsa to autko w sam raz dla młodych pań, które rozpoczynają swoją przygodę z motoryzacją. Jego ceny zaczynają się już od 1000zł, lecz stan takiego auta jest fatalny. Mając ok. 3000zł można szukać auta z silnikiem 1.0 lub 1.4. Jeżeli korozja trafi się tylko powierzchniowo na progach czy nadkolach warto zainteresować się takim egzemplarzem, ale zaraz po kupnie najlepiej udać się do blacharza - lakiernika i zrobić z tym porządek. Wysposażenie jest zwykle ubogie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz