niedziela, 17 sierpnia 2014

Skoda Fabia I - bestseller w swojej klasie.

Skoda Fabia I - następca Felicii, samochód produkowany w latach 2000-2007.
Występował w 3 wersjach nadwozia:
Hatchback 5d
 Sedan
i Kombi

Skoda Fabia jest to bardzo popularny samochód w Polsce. Przez kilka lat z rzędu bronił tytuł najlepiej sprzedającego się auta w swojej klasie. Nie ma co się dziwić - Skoda zaoferowała w standardzie pięciodrzwiowe nadwozie, rozsądną cenę zakupu, ale za to niezwykle ubogie wyposażenie standardowe.

W skład jednostek napędowych Fabii wchodzą silniki:
Benzynowe:
- 1.0 (50km) - to jakiś żart ze strony Skody
- 1.2 MPI (54km) - za słaby i głośny
- 1.2 HTP (64km) - do spokojnej jazdy po mieście powinien wystarczyć
- 1.4 MPI (68km) - awaryjny i zużywa sporo paliwa - jeden z popularniejszych
- 1.4 16V (75km) - w sam raz do tego auta - godny polecenia
- 1.4 16V (80km)
- 1.4 16V (101km) - tutaj ostrożnie
- 2.0 (115km) - rzadko spotykany

Wysokoprężne:
- 1.4 TDI (75km) - bardzo małe zużycie paliwa
- 1.9 SDI (68km) - uchodzi za niezniszczalny, przebiegi rzędu 300tys. km nie robią na nim wrażenia
- 1.9 TDI (101km) - najlepszy wybór, auta z tym silnikiem są bardzo drogie
- 1.9 TDI (130km) - wersja RS

Wybór wersji silnikowych i wyposażeniowych jest pod dostatkiem. Wszystko zależy od naszego portfela.

Zalety:
* Przyzwoite prowadzenie.
* Świetne silniki Diesla.
* Szeroki dostęp do części zamiennych.
* Dość prosta konstrukcja.
* Silniki dobrze radzą sobie z LPG.
* Poważne usterki rzadko występują.
* Stosunkowo łatwo o egzemplarz w dobrym stanie.

Wady:
* Wiele aut jeździło we flotach.
* W silnikach 1.4 TDI awariom ulegają panewki.
* Uszkodzeniu ulega centralny zamek - bywają sytuacje, że samochód podczas jazdy sam zamyka i otwiera zamki.
* Zmatowiałe klosze reflektorów.
* W silnikach 1.4 MPI dochodzi do przepalenia się uszczelki pod głowicą także silnik się przegrzewa.
* Nieszczelności nadwozia.
* W jednostkach 1.2 HTP dochodzi do rozciągnięcia się łańcucha rozrządu.
* Uszkodzenia zawieszenia: amortyzatory, wahacze, drążki stabilizatora.
* Awarie podnośnika el. szyby.
* Problemy z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego.



Skoda Fabia I to samochód, który śmiało można polecić osobie w każdym wieku, która za rozsądną cenę oczekuje dość taniej eksploatacji. Większość Fabii z silnikami benzynowymi to auta, o które dbano i szanowano. Nietrudno o bezwypadkowy egzemplarz w dobrym stanie technicznym.
Jej ceny rozpoczynają się od ok. 6000zł - są to najczęściej auta z dość awaryjnym silnikiem 1.4 MPI i są bardzo ubogo wyposażone. Lepiej poszukać nieco droższego auta z silnikiem 1.4 16V (75km) lub każdego Diesla.

4 komentarze:

  1. Ja też mam tę Skodę. Naprawdę dobry samochód, nie ma ani jednej rzeczy do której mógłbym się przyczepić. Ja dodatkowo zdecydowałem się na założenie instalacji BRC SQ32, z tego względu że dużo podróżuję - z takim rozwiązaniem, płacę znacznie mniej za paliwo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat ja takiego auta jeszcze nigdy nie miałem i na dobrą sprawę nie mogę nic o nim powiedzieć. jak dla mnie doskonale sprawdza się sprowadzeni auta z zagranicy. Nawet czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/koszt-rejestracji-auta-ile-kosztuje-rejestracja-pojazdu-sprowadzonego-z-niemiec/#kotwica4 jakie to są mniej więcej koszty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skody są dobrym wyborem, dobre dla osób, które szukają niezawodnego auta w dobrej cenie. Ja to kupuje zawsze kilkuletnie auta, nie wychodzi to tak drogo:) Często też zmieniam ubezpieczyciela. Na stronce https://www.mfind.pl/akademia/druki-ubezpieczeniowe/wypowiedzenie-umowy-oc-pobierz-wzor/ znajdziecie druk wypowiedzenia umowy oc, nie ma co się zbyt przywiązywać:)

    OdpowiedzUsuń