Skoda Fabia I - następca Felicii, samochód produkowany w latach 2000-2007.
Występował w 3 wersjach nadwozia:
Hatchback 5d
Sedan
i Kombi
Skoda Fabia jest to bardzo popularny samochód w Polsce. Przez kilka lat z rzędu bronił tytuł najlepiej sprzedającego się auta w swojej klasie. Nie ma co się dziwić - Skoda zaoferowała w standardzie pięciodrzwiowe nadwozie, rozsądną cenę zakupu, ale za to niezwykle ubogie wyposażenie standardowe.
W skład jednostek napędowych Fabii wchodzą silniki:
Benzynowe:
- 1.0 (50km) - to jakiś żart ze strony Skody
- 1.2 MPI (54km) - za słaby i głośny
- 1.2 HTP (64km) - do spokojnej jazdy po mieście powinien wystarczyć
- 1.4 MPI (68km) - awaryjny i zużywa sporo paliwa - jeden z popularniejszych
- 1.4 16V (75km) - w sam raz do tego auta - godny polecenia
- 1.4 16V (80km)
- 1.4 16V (101km) - tutaj ostrożnie
- 2.0 (115km) - rzadko spotykany
Wysokoprężne:
- 1.4 TDI (75km) - bardzo małe zużycie paliwa
- 1.9 SDI (68km) - uchodzi za niezniszczalny, przebiegi rzędu 300tys. km nie robią na nim wrażenia
- 1.9 TDI (101km) - najlepszy wybór, auta z tym silnikiem są bardzo drogie
- 1.9 TDI (130km) - wersja RS
Wybór wersji silnikowych i wyposażeniowych jest pod dostatkiem. Wszystko zależy od naszego portfela.
Zalety:
* Przyzwoite prowadzenie.
* Świetne silniki Diesla.
* Szeroki dostęp do części zamiennych.
* Dość prosta konstrukcja.
* Silniki dobrze radzą sobie z LPG.
* Poważne usterki rzadko występują.
* Stosunkowo łatwo o egzemplarz w dobrym stanie.
Wady:
* Wiele aut jeździło we flotach.
* W silnikach 1.4 TDI awariom ulegają panewki.
* Uszkodzeniu ulega centralny zamek - bywają sytuacje, że samochód podczas jazdy sam zamyka i otwiera zamki.
* Zmatowiałe klosze reflektorów.
* W silnikach 1.4 MPI dochodzi do przepalenia się uszczelki pod głowicą także silnik się przegrzewa.
* Nieszczelności nadwozia.
* W jednostkach 1.2 HTP dochodzi do rozciągnięcia się łańcucha rozrządu.
* Uszkodzenia zawieszenia: amortyzatory, wahacze, drążki stabilizatora.
* Awarie podnośnika el. szyby.
* Problemy z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego.
Skoda Fabia I to samochód, który śmiało można polecić osobie w każdym wieku, która za rozsądną cenę oczekuje dość taniej eksploatacji. Większość Fabii z silnikami benzynowymi to auta, o które dbano i szanowano. Nietrudno o bezwypadkowy egzemplarz w dobrym stanie technicznym.
Jej ceny rozpoczynają się od ok. 6000zł - są to najczęściej auta z dość awaryjnym silnikiem 1.4 MPI i są bardzo ubogo wyposażone. Lepiej poszukać nieco droższego auta z silnikiem 1.4 16V (75km) lub każdego Diesla.
Ja też mam tę Skodę. Naprawdę dobry samochód, nie ma ani jednej rzeczy do której mógłbym się przyczepić. Ja dodatkowo zdecydowałem się na założenie instalacji BRC SQ32, z tego względu że dużo podróżuję - z takim rozwiązaniem, płacę znacznie mniej za paliwo :)
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńAkurat ja takiego auta jeszcze nigdy nie miałem i na dobrą sprawę nie mogę nic o nim powiedzieć. jak dla mnie doskonale sprawdza się sprowadzeni auta z zagranicy. Nawet czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/koszt-rejestracji-auta-ile-kosztuje-rejestracja-pojazdu-sprowadzonego-z-niemiec/#kotwica4 jakie to są mniej więcej koszty.
OdpowiedzUsuńSkody są dobrym wyborem, dobre dla osób, które szukają niezawodnego auta w dobrej cenie. Ja to kupuje zawsze kilkuletnie auta, nie wychodzi to tak drogo:) Często też zmieniam ubezpieczyciela. Na stronce https://www.mfind.pl/akademia/druki-ubezpieczeniowe/wypowiedzenie-umowy-oc-pobierz-wzor/ znajdziecie druk wypowiedzenia umowy oc, nie ma co się zbyt przywiązywać:)
OdpowiedzUsuń