Renault Laguna I - samochód klasy średniej produkowany w latach 1994 - 2001.
Występował w 2 wersjach nadwozia :
Liftback 5d
i Kombi
Jest to jeden z najtańszych samochodów klasy średniej, który może szczycić się tak sporymi gabarytami i dużym bagażnikiem.
Przed jak i po liftingu Laguna miała w swojej ofercie wiele silników.
Przed liftingiem:
Benzynowe:
-1.8 (90km) - dobrze współpracuje z LPG, można go polecić
-2.0 (113km) - warty zainteresowania
-2.0 (139km)
-3.0 V6 (167km)
-3.0 V6 (190km)
Wysokoprężne:
-1.9 dTi (98km) - godny polecenia
-2.2 d (83km) - stara konstrukcja, można rozważyć jej wybór
-2.2 dT (113km) -unikać
Po liftingu:
Wolnossące;
-1.6 16V (107km)
-1.8 16V (120km)
-2.0 16V (139km)
-2.0 16V (139km)
-3.0 V6 24V (190km)
Każda wersja benzynowa jest warta zainteresowania, lecz musi mieć wymieniony rozrząd, olej i filtry przez poprzedniego właściciela przynajmniej raz (rozrząd) a jej przebieg powinien być autentyczny i wynosić ok.200tys. km.
Wysokoprężne:
-1.9 dTi (98km) - jedyny rozsądny Diesel
-1.9 dCi (102km) - lepiej unikać
-2.2 dT (113) - tego też
Laguna I to duży i komfortowy samochód.
Zalety:
* Duże, przestronne nadwozie.
* Komfort na przyzwoitym poziomie.
* Spory wybór aut na rynku wtórnym.
Wady:
* Awarie "elektryki".
* Często są wybite przekładnie kierownicze.
* Wycieki z silnika.
* Problemy z korozja.
* Nietrwałe zawieszenie; łączniki stabilizatorów, wahacze itp.
* Uszkodzenie wtrysków Common Rail w silnikach dCi
* Dużo wyeksploatowanych aut.
Renault laguna to samochód, który spełnia wymogi "pierwszego auta". Jest tani, duży i niezbyt drogi w eksploatacji. Jej ceny zaczynają sie od 3000zł a kończą na ok 7-8 tys. zł. Warto poszukać modeli z silnikiem 1.9 dT, 1.8, 2.0. Ceny takich egzemplarzy będą kosztować ok. 5000zł. Pomimo kilku wad i awarii można polecić to auto. Ich naprawa nie sprawi problemów większości mechaników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz