Peugeot 206 – samochód klasy kompaktowej produkowany w latach 1998 - 2012.
Występował w 4 wersjach nadwozia:
Hatchback 3d
Hatchback 5d
Sedan ( trudno spotkać go w Polsce)
i Kombi
Peugeot 206 dzięki swojej stylistyce nadal wygląda świeżo.
Paleta silników pozwala na wybór optymalnej jednostki do naszych potrzeb.
Benzynowe:
-1.1 (60 km) - za słaby
-1.4 8V (75km) - idealny do tego auta
-1.4 16V (88km) - jak wyżej
-1.6 (88km) - trwały, lecz nieco stary
-1.6 16V (109-110km) - nieco dynamiczny i oszczędny
-2.0 GT/S16 (136/138km)
-2.0 RC (177km)
Silniki wysokoprężne:
-1.4 HDi (68km) - małe spalanie skutkuje dosyć słabymi osiągami
-1.9 D (70km) - na pompie wtryskowej, głośny, ale nie miewa poważnych awarii
-2.0 HDi (90km) - pomimo, że ma wtrysk Common Rail jest stosunkowo tani w naprawach
-1.6 HDi (90-109km) - dobry Diesel, ale miewa awarie.
Wszystkie Diesle z wyjatkiem 1.9 posiadają wtrysk Common Rail.
206 to popularny samochód na naszych drogach przez jednych chwalony, przez drugich przeklinany.
Zalety;
* Atrakcyjna stylistyka.
* Dobre silniki benzynowe.
* Zabezpieczenie antykorozyjne na przyzwoitym poziomie.
* Przyjemne prowadzenie.
Wady:
* Diesle HDi są dosyć drogie w utrzymaniu.
* Trapią go liczne i drobne usterki.
* Problemy z układem kierowniczym.
* Zużyte podkładki pod wtryskiwaczami Common Rail skutkują dostaniem sie spalin do kabiny.
* Nienajlepsza widoczność podczas cofania.
* Awarie cewek zapłonowych.
* Zużycie tylnej belki z drążkami skrętnymi.
* Ceny części w ASO są bardzo drogie.
* Uszkodzeniu ulega przełącznik zespolony pod kierownicą.
* Trudności z wyjęciem koła zapasowego (znajduje się pod podłogą bagażnika).
* Wycieki oleju.
* Uszkodzenia wentylatora chłodnicy.
Rozmawiałem z kilkoma właścicielami 206'tek i ich zdania są podzielone co do tego modelu. Jedni narzekają na liczne awarie a inni twierdzą, że żadna poważna awaria nie miała miejsca.
Przed kupnem musimy dokładnie obejrzeć, wysłuchać i przejechać się tym autem, aby móc stwierdzić czy nie występują usterki opisane wyżej.
Peugeot 206 może posłużyć długo, ale musimy trafić na zadbany egzemplarz.
Jego ceny zaczynają się od ok.5000zł a kończą na ok. 18tys. zł ( z końca produkcji pod nazwą 206+).
Nie odradzam kupna 206'tki, ale należy zachować szczególną ostrożność i liczyć się z wystąpieniem poważnych awarii.
Peugeot może się pochwalić niebywałym sukcesem – model samochodu 206 wyjechał na ulice prawie w ośmiu milionach egzemplarzy. Do dziś auto cieszy się dobrą opinią, również wśród użytkowników w Polsce, głównie ze względu na wysoki poziom wyciszenia wnętrza pojazdu i komfortową jazdę. Pewien problem może stanowić co najwyżej tylna belka.
OdpowiedzUsuńhttps://tylnabelka.pl/regeneracja-tylnej-belki/
To jest właśnie prawdziwy samochód, mający może swoje wady jednak jest na tyle charakterystyczny, że zapada w pamięć na długo. Nie to co najnowsze, robione tak samo Peugeoty gdzie tylna belka cały czas odmawia współpracy, na szczeście znalazłem warsztat https://www.tylnabelka.pl/regeneracja-tylnej-belki/citroen/citroen-berlingo/ który się specjalizuje w naprawie tego typu usterek.
OdpowiedzUsuńJeżdżę teraz 206 i jest to mój 3 francuski samochód, niestety w każdym była wymagana wymiana lub regeneracja tylnej belki. Mogę polecić ten warsztat https://tylnabelka.pl/regeneracja-tylnej-belki/peugeot/
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńTeraz to jest tyle marek i modeli, że każdy bez problemu znajdzie coś dla siebie. Ważne żeby zakup był udany, dużo zależy od uczciwości sprzedającego. Dlatego uważam, że sprawdzenie historii pojazdu https://motocontroler.com/jak-sprawdzamy-historie-karoserie-przebieg-auta/ to obowiązkowa i przydatna opcja, z której warto skorzystać.
OdpowiedzUsuńMoże w rozsądnej cenie, ale ciekawe jaka jest historia samochodu. Tutaj https://www.historiaszkod.pl/ dostępna jest historia pojazdu po VIN i trzeba zawsze ją sprawdzić zanim się auto kupi
OdpowiedzUsuń