środa, 13 sierpnia 2014

Renault Clio II - popularny z najpopularniejszych modeli tej marki.

Renault Clio II - samochód segmentu B produkowany w latach 1998 – 2012.
Występował w 3 wersjach nadwozia:
Hatchback 3d
Hatchback 5d
 Sedan (pod nazwą Thalia)
i V6

Auto w ciągu 14 lat przeszło aż 3 delikatne liftingi. Jego niewielkie rozmiary sprzyjają poruszaniu się po zatłoczonym mieście przy przyzwoitych warunkach podróżowania.
Do wyboru mamy łącznie 6 jednostek napędowych, które dysponują najróżniejszymi wariantami mocy.
Wymienię tylko te najpopularniejsze.
Benzynowe:
1.2 (60km)
1.2 16V (75km) - jeśli 1.2 to tylko ten
1.4 (75km)
1.4 (98km) - obie jednostki 1.4 są idealne do tego modelu
1.6 (90km) - niezbyt oszczędny, dobre osiągi
2.9 V6 (230-255km) - wersja sportowa

Wysokoprężne:
1.9 D (64km) - stary i dosyć głośny
1.9 dTi (80km) - rzadko go spotkać ale można go polecić
1.5 dCi (65-82km) - małe spalanie, lecz miewa problemy z wtryskiwaczami

Jak wyżej wspomniałem Renault Clio ma bardzo bogatą paletę silnikową, lecz ja wymieniłem tylko najpopularniejsze warianty.

Zalety:
* Dobre silniki 1.2 16V i 1.4.
* Spory wybór aut na rynku wtórnym.
* Dość proste w konstrukcji zawieszenie.
* Niskie ceny części.
* Stosunkowo łatwo o zadbany egzemplarz.

Wady:
* Uszkodzenie modułów świateł kierunkowskazów.
* Świecąca sie kontrolka poduszek powietrznych ( skutkiem tego są rozłączone wtyczki pod siedzeniami).
* Cieknący olej ze skrzyń biegów, co może skutkować ich zatarciem.
* Wersje 1.2 z początku produkcji borykają się z wyciekami oleju.
* Zużywające się wtryskiwacze w silnikach dCi.
* Przepalone cewki zapłonowe ( w silnikach benzynowych).
* Drobne awarie "elektryki".
* Problemy z czujnikiem położenia przepustnicy.
* Usterki zawieszenia (pękające sprężyny, dość częste zużycie sworzni wahaczy)
* Uszczelka pod głowicą.

Podsumowując.
Renault Clio pomimo pewnych drobnych usterek jest autem, które można polecić. Zapewnia przyzwoity komfort jazdy a ceny części są przystępne.
Na rynku wtórnym jego ceny rozpoczynają się od ok. 4000zł. Lepiej jednak kupić auto po pierwszym liftingu za ok. 6500-7000tys. zł z silnikiem benzynowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz