Opel Vectra B - samochód produkowany w latach : 1995 - 2002.
Samochód wystepował w 3 wersjach nadwozia:
Sedan
Liftback
i Kombi
Vectra to dosyć komfortowy samochód o sporych rozmiarach a jego ceny są przystępne.
Paleta jednostek napędowych pozwala na dobranie odpowiedniego silnika do naszych potrzeb.
Benzynowe:
-1.6 8V 75 KM - dobry do LPG, tani w eksploatacji
-1.6 16V 101 KM - też dobra propozycja
-1.8 16V 116 KM
-1.8 16V 125 KM - obie wersje 1.8 zużywają sporo paliwa i oleju
-2.0 16V 136 KM
-2.2 16V 147 KM
-2.5 V6 24V 170 KM - duża moc, wysokie koszty utrzymania
-2.6 V6 24V 170 KM
-2.5 V6 24V 194 KM
-3.0 V6 24V 220 KM
Diesle:
-1.7 TD 8V 82 KM - stary, nieco głośny ale wystarczy do spokojnej jazdy
-2.0 DI 16V 82 KM - niezbyt udany Diesel
-2.0 DTI 16V 101 KM - właściciele mówią :"Jak zadbasz tak masz". Ładny dźwięk, koszty utrzymania nie są zbytnio wygórowane.
-2.2 DTI 16V 125 KM - unikać, pękają głowice
Opel Vectra B to samochód, który może okazać się "skarbonką" lub autem, które posłuży nam na lata. To wszystko zależy od konkretnego egzemplarza.
Zalety:
* Duży wybór aut na rynku wtórnym.
* Szeroki dostęp do części zamiennych a ich ceny są przystępne.
* Dobre prowadzenie.
* Zapewnia komfort na przyzwoitym poziomie.
Wady:
* Sporo wyeksploatowanych egzemplarzy.
* Korozja.
* Wiele aut przerobionych z wersji Angielskich (czasami takie "przekładki" nie są udane)
* W silnikach DTI dochodzi do rozszczelnienia układu wtryskowego.
* Przedterminowe zerwania paska rozrządu w silnikach 16V.
* W silnikach wysokoprężnych zawodzi elektryczne sterowanie pompy wtryskowej.
* Wycieki z przekładni kierowniczej.
* Awarie skrzyń biegów (F18)
* Zdarzają się usterki sterownika silnika.
* Zużycie oleju.
Opel Vectra to samochód większości z nas dobrze znany. Praktycznie żaden mechanik nie będzie miał problemu z naprawą tego auta.
Większą uwagę należy zwrócić podczas kupna "Diesla".
Lepiej poszukać zadbanej wersji po liftingu (po 1999r) z silnikiem benzynowym, jest lepiej wyposażona i nie miewa takich problemów z korozja jak wersje poprzednie, choć korozja nadal może wystąpić.
Ceny na rynku wtórnym zaczynają się od ok. 4000zł. Wersje po liftingu kosztują od ok. 6500-7000 tys. zł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz