Występował w 4 wersjach nadwozia:
Sedan
Coupe (S2)
Kombi
Audi 80 B4 jest jednym z najtrwalszych modeli w historii marki. Do dziś jego ceny mogą szokować. Najdroższe egzemplarze kosztują ok.10 tys. zł.
Jakość wykonania jest na wysokim poziomie. Wnętrze pomimo ponad 20 lat nie skrzypi podczas jazdy a w dodatku deska rozdzielcza nie jest wykończona tanim, twardym plastikiem i jest dobrze wyciszone.
Przednie fotele dosyć dobrze trzymają podróżujących na zakrętach.
Maska jest długa, co może sprawić problem z zaparkowaniem auta na dość małym miejscu parkingowym.
Zawieszenie nosi przydomek "pancernego" , z przodu zastosowano kolumny McPhersona z tyłu natomiast znajduje się belka skrętna. Praktycznie nie tam co sie zepsuć, jedynie przednie łączniki stabilizatora.
Jego paleta silników jest bogata. Obejmuje silniki benzynowe:
-1.6 [ABM] (71km) - zdecydowanie za słaby i sporo pali
-1.6 [ADA] (102km)
-2.0 [ABT] (90km)
-2.0E [ABK] (115km) - zarówno ten jak i powyżej są dobrym rozwiązaniem, dobrze noszą LPG
-2.0E 16v [ACE] (140km)
-2.3E (133km) - klasyk 5 cylindrów
-2.6E [ABC] (150km) - bardzo trwały
-2.8E [AAH] (174km)
-2.0E Quattro [ABK] (115km)
-2.0E 16v Quattro [ACE] (140km)
-2.3E Quattro [NG] (133km)
-2.6E Quattro [ABC] (150km)-
-S2 2.2T 20V Quattro [ABY] (230km)
-RS2 2.2T 20V Quattro [ADU] (315km)
jak i wysokoprężne:
-1.9TD [AAZ] (75km) - głośny, trochę przestarzały, ale trwały
-1.9TDI [1Z] (90km) - to tutaj zadebiutował ten legendarny silnik, jeden z najlepszych silników do tego samochodu
Silniki Audi 80 są niezwykle trwałe i każdy ( z wyjątkiem 1.6) jest godny polecenia.
Zalety:
* Dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
* Świetne silniki.
* "Pancerne" zawieszenie.
* Duży bagażnik (zarówno sedan jak i kombi)
* Niskie koszty eksploatacji (części sa tanie i ogólnie dostępne).
* Duży komfort podróżowania.
* Samochód pewnie się prowadzi.
Wady:
* W letnie dni wnętrze bardzo się nagrzewa za sprawą silnie pochylonych szyb (przedniej i tylnej).
* Sporo wyeksploatowanych egzemplarzy.
* Zużywające się przednie łączniki stabilizatora.
* Przegrzewanie się silnika (wycieki z ukladu chłodzenia).
* Uszkodzenie napinacza paska wielorowkowego.
* Zużycie koła dwumasowego.
* Uszkodzenie poduszek mocujących układ napedowy.
Podsumowując.
Audi 80 B4 to bardzo dobry samochód. Jego mechanika jest niezwykle trwała i nie są mu straszne przebiegi rzędu 400-500tys. km.
Ceny rozpoczynają sie od ok. 3500zł. Jednak warto poszukać aut, których ceny wahają się
w okolicach 5-6tys zł. Dużo? Moim zdaniem nie, jak na tak trwały samochód. Nie patrzcie na rok
produkcji ani przebieg, zwróćcie uwagę na stan techniczny.
Za tą cenę oczywiście można kupic nowszy model; Audi A4 B5, lecz jego stan będzie pozostawiał wiele do życzenia.
Przyznam się Wam, że sam jestem posiadaczem Audi 80 B4 1.9 TDI. W chwili kiedy szukałem auta dla siebie miałem wystarczający budżet, który pozwoliłby mi na zakup A4'ki, ale również innego znacznie młodszego auta, lecz zdecydowałem się na 80'tkę i nie żałuję tego wyboru. Jest zdecydowanie trwalsza od A4 a jej koszty utrzymania są znacznie niższe a komfort jazdy jest bardzo zbliżony. Kto nie miał bezpośredniej styczności z tym autem ten nie jak dobry to samochód.
Jestem z niej zadowolony i śmiało polecam ten samochód zarówno na rozpoczęcie przygody z motoryzacją jak i dla tych, którzy cenią sobie trwałość i niezawodność, bo takich aut już się niestety nie robi :( .
Witam, ja mam audi B4 z silnikiem 1.6 ABM 71 KM i nie zgodzę się z twierdzeniem że jest zbyt słaby, ani też że dużo pali.
OdpowiedzUsuńSilnik jest bardzo elastyczny i ma dobrze dobraną skrzynię biegów (krótkie przełożenia) przez co przyśpiesza podobnie jak 2.0 90 KM do prędkość ok. 100 km/h. Powyżej 120 km/h 2.0 90 KM ma wyraźną przewagę. W odniesieniu do spalania to 10 l/100 km LPG, w cyklu mieszanum lub na drogach szybkiego ruchu z prędkością średnią 140 km/h. Bardzo dobry silnik.
Również potwierdzam, że Audi 80 B4 to bardzo dobre auto, mam 2.0E 115 KM z IV generacją LPG - dynamika i koszty utrzymania w sam raz. Serwisowany na dobrych częściach, służy bardzo dobrze. Świetna jakość wykonania i bardzo dobre opieranie się rdzy (choć tu już z powodu lat o ideał już ciężko) to nawet dl dziś cechy wyróżniające ten samochód.
OdpowiedzUsuńWady - komfort jazdy jest naprawdę przyzwoity wręcz cieszy, ale jednak zawieszenie na bardziej złożonych nierównościach gubi tę miękkość (na szczęście nie zdarza sie to często) oraz z niektórymi mniej typowymi częściami kiepsko np. płytka przepływomierza (na szczęście na aliexpress się pojawiły) czy przewód dolotowy - warto czasem trzymać na zapas.
Ale 2.8 też były quattro
OdpowiedzUsuńChyba były jeszcze 2.3 20v chyba 170km
Szkoda że nie było 2.9vr6 i R5 2.5tdi z C4
2.0 quattro idealne na swap 1.8turbo xd