czwartek, 14 sierpnia 2014

Opel Astra II - kompaktowy przebój Opla.

Opel Astra II [G] - samochód klasy kompaktowej produkowany w latach 1998-2009.
Występował w 6 wersjach nadwozia:
Hatchback 3d
Hatchback 5d
 Sedan
Kombi
Coupe o nazwie Bertone
i Kabriolet

Opel Astra II to chyba najpopularniejszy model w historii marki. Jej rywalami są VW Golf IV czy Ford Focus, lecz Astra jest od nich tańsza w zakupie i eksploatacji. Za niższą cenę od konkurencji otrzymujemy nie tylko tańsze koszty użytkowania, ale również bardziej ponure wnętrze. Jednak jeśli ktoś kieruje się rozsądkiem a nie estetyką Opel to świetny wybór.
W skład jego jednostek napędowych wchodziły silniki benzynowe jak i wysokoprężne.
Wymienię te najpopularniejsze, gdyż Astra oferuje wiele wariantów do wyboru.
Benzynowe:
- 1.2 16V (65km) - za słaby
- 1.4 16V (90km) - godny zainteresowania
- 1.6 8V (75km) - uchodzi za niezniszczalnego za sprawą "bezkolizyjnego układu rozrządu" tj. kiedy dojdzie do przedwczesnego zerwania paska wówczas nie dochodzi do spustoszenia jednostki napędowej
- 1.6 16V (101km) - również godny polecenia
- 1.8 16V (125km) - zużywa sporo oleju
- 2.0 16V (136km) - rzadko spotykany, można rozważyć jego wybór

Wysokoprężne:
- 1.7 TD (68km) - konstrukcja Opla - unikać
- 1.7 DTI (75km) - konstrukcja Isuzu - godny polecenia
- 1.7 CDTI (80km) - posiada wtrysk Common Rail
- 2.0 DI (82km) - również wart uwagi
- 2.0 DTI (101km) - jeden z najpopularniejszych, problemy z pompą wtryskową (nieszczelność) i układem recyrkulacji spalin.
- 2.2 DTI (125km) - uwaga na pękające głowice

Najlepszym wyborem będzie silnik benzynowy 1.6 8V lub Diesel 1.7 DTI.

Opel Astra II to samochód powszechnie znany i lubiany. Dość łatwo o zadbany egzemplarz w przystępnej cenie. Najlepiej szukać aut sprowadzonych z Niemiec - są lepiej wyposażone i zabezpieczone przed korozją.
Uwaga na auta po flotowe.

Zalety:
* Niskie koszty utrzymania (głownie 1.6 8V, lecz nie tylko)
* Dość trwałe zawieszenie.
* Tanie części.
* Duży wybór na rynku wtórnym.

Wady:
* Ubogie wyposażenie aut krajowych i nie tylko.
* Wystepowanie aut, które jeździły we flotach.
* Niektóre egzemplarze zaczynają się borykać z korozją.
* Czasami występują awarie z zaworem EGR.
* Przedwcześnie zużywa się pasek rozrządu w silnikach 16V.
* W Dieslach problemy miewa elektroniczny sterownik pompy wtryskowej.
* W silnikach 2.0 DTI i 2.2 DTI dochodzi do rozszczelnienia się układu wtryskowego.
* Korozja tłumików.
* Mechanizm biegów również ulega awariom.
* W wersjach powypadkowych lub "Anglikach" psuje się elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy.
* Zmatowiałe klosze przednich reflektorów, ale to świadczy o bezwypadkowej przeszłości auta.

Pomimo kilku usterem Astra II to samochód godny polecenia. Zapewnia tanią eksploatację.
Jej ceny na rynku wtórnym zaczynają się od. ok. 5000zł. Jednak ich stan jest niezadowalający. Warto poszukać aut, których cena przekracza 7000zł. Szukajmy aut sprowadzonych z Niemiec - są lepiej wykonane i wyposażone, najlepiej z silnikiem 1.6 8V lub 1.7 DTI.
Można oczywiście skusić się na kupno Astry II z końca produkcji (od 2003r była produkowana w Gliwicach pod nazwą "Classic"), lecz ich cena jest zbyt wysoka jak na tak ubogie wyposażenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz