Ford Focus I - samochód kompaktowy produkowany w latach 1998-2005.
Występował w 4 wersjach nadwozia;
Hatchback 3d
Hatchback 5d
Sedan
i Kombi.
Focus uzyskał tytuł Car Of The Year 2000 nie bez powodu. Jego stylistyka wewnątrz jak i zewnątrz jest ponadczasowa.
Do wyboru mamy sporo jednostek napędowych:
Benzynowe:
*1,4 (75 KM) - podstawowa jednostka, nie polecam
*1,6 (100 KM) - praktycznie bezawaryjny, konstrukcja Yamahy
*1,8 (115 KM) - podobnie bezawaryjny jak 1.6, jeszcze szybszy
*2,0 (130 KM) - świetne osiągi, spalanie w normie
Silniki benzynowe w Focusie nie nadają się do LPG!
Wysokoprężne:
*1.8 TD (75 KM) - unikać
*1.8 TDDi (90 KM) - dobry, lecz głośny i cieknie
*1.8 TDDi (100 KM) - niewiele usterek, dobre osiągi, godny polecenia
*1.8 TDCi (115 KM) - jak wyżej
Ford Focus to najlepiej prowadzący się samochód w swojej klasie z tamtych lat produkcji, dzięki zamontowaniu z przodu kolumn McPhersona a z tyłu konstrukcji wielowahaczowej.
Czas na zalety i wady.
Zalety:
* Świetne prowadzenie.
* Brak lub bardzo rzadkie ryzyko wystąpienia poważnej awarii.
* Nietypowa stylistyka.
* Większość egzemplarzy jest w dosyć dobrym stanie.
* Szerokie zaplecze części zamiennych.
Wady:
* Problemy z korozją.
* Silniki fatalnie współpracują z LPG.
* Sporo aut dosyć ubogo wyposażonych.
Jak widać Ford Focus to samochód, który po zakupie na pewno nie rozczaruje nabywce. Zapewnia precyzyjne prowadzenie i stosunkowo niską awaryjność.
Ceny tych aut na rynku wtórnym zaczynają się od 6000zł. Jednak proponuję zakup auta za ok. 8000zł. To i tak taniej niż VW Golf IV a w niczym mu nie ustępuje.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz