BMW Serii 5 (E39) - samochód klasy premium produkowany w latach 1995–2003.
Występował w 2 wersjach nadwozia:
Sedan
i Kombi.
BMW E39 to niezwykle komfortowy i trwały samochód. Jest to jedno z najlepszych BMW lat 90'.
Paleta silników jest spora.
Benzynowe:
-520i 2.0 (150 KM)
-520i 2.2 (169 KM) - można go polecić
-523i 2.5 (170 KM ) - bardzo trwały
-525i 2.5 (192 KM) - tak jak wyżej
-528i 2.8 (193 KM) - również godny polecenia
-530i 3.0 (231 KM)
-535i 3.5 (235 KM)
-535i 3.5 (244 KM)
-540i 4.4 (286 KM)
Ogólnie rzecz biorąc każdy silnik poza 2.0 jest godny polecenia.
Wysokoprężne:
-520d 2,0 (136 KM) - oszczędny
-525d 2,5 (162 KM) - bardzo dobry
-530d 3,0 (184 KM) - pokonuje wiele tysięcy kilometrów bez większej awarii, najlepszy ze wszystkich
-530d 3,0 (193 KM)
-525tds 2,5 (143 KM) - dużo problemów zarówno z silnikiem jak i z osprzętem, odradzam
Czas na wady i zalety:
Zalety:
* Niezwykle trwałe silniki.
* Dobrze wyciszony.
* Dominują auta z bogatym wyposażeniem.
* Komfort podróżowania na wysokim poziomie.
Wady:
* Wiele aut niebywale wyeksploatowanych.
* Dużo aut po tuningu - nie do końca udanym.
* Dosyć wysokie koszty eksploatacji.
* Przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne.
* Wycieki z układu kierowniczego - kosztowne naprawy.
* Poduszki mocujące ramę pomocniczą wybijają sie.
* W Dieslach dochodzi do uszkodzenia klap w kolektorze ssącym.
* Przeciętna wytrzymałość łańcucha rozrządu.
Podsumowując.
BMW E39 to bardzo trwały samochód. Jego silniki bez problemu pokonują ok. 500tys. km.
Zdarzały się historie, gdzie niektóre egzemplarze miały przebieg ok. 1mln. km.
Na rynku wtórnym ceny tych aut zaczynają sie od ok. 10tys. zł.
Mając powyżej 18tyś. zł możemy nabyć auto, które posłuży nam jeszcze przez dłuższy okres czasu.
Ze swojej strony mogę również polecić ofertę firmy https://www.metaltech.pl/konstrukcje-stalowe/ która ma długoletnie doświadczenie i zna się na swojej pracy, jak mało kto. Wiem, że tego typu firm jest całkiem sporo na rynku, jednak Metal Tech są bezkonkurencyjni.
OdpowiedzUsuń