piątek, 8 sierpnia 2014

BMW E30 - młody klasyk.

BMW E30 – samochód produkowany w latach 1982-1994. Oferowany był z 4 wersjami nadwozia:
Sedan

Kombi

Coupe
Kabriolet

BMW E30 staje się kultowym autem. Jego właściciele narzekają jedynie na niewielką ilość miejsca 
na tylnej kanapie. 



Samochód ma do zaoferowania mnóstwo silników, z których wiekszość jest godna polecenia. Są 
to stare konstrukcje a co za tym idzie ich naprawa nie jest skomplikowana. 
Benzynowe:
-316i - 1.6 l, 102 KM
-318i - 1,8 l l[4], 90 KM
-318i - 1.8 l, 105 KM
-318i - 1.8 l, 115 KM
-318is - 1.8 l, 136 KM 
-320i - 2.0 l, 125 KM
-320i - 2.0 l, 129 KM
-320is - 2.0 l, 192 KM ) 2.3 l, 150 KM
-2.5 l, 170 KM
i wiele wiecej, lecz chyba nie ma sensu ich tutaj przedstawiać.

Wysokoprężne:
324d - 2.4 l, 86 KM
324td - 2.4 l, 115 KM
325td - 2,5l 118 KM

Właściciele nie narzekają na poszczególne jednostki.

Czas wady i zalety.
Zalety;
* Niewątpliwą zaletą BMW E30 jest to, że powoli staje się Youngtimer'rem - czyli teraz systematycznie powoli jego wartość będzie rosnąć.
* Stara niezbyt skomplikowana konstrukcja.
* Jego właściciele chwalą każdy jego silnik.

Wady:
* Niektórzy narzekają na maglownicę - kierownica ma dużo obrotów.
* Usterki pompy paliwa.
* Psują się styki różnych elektrycznych połączeń.
* Usterki centralnego zamka.
* Przednie zawieszenie; amortyzatory i wahacze.


BMW E30 to samochód godny polecenia. Na rynku wtórnym jego ceny zaczynają się od 5000zł a górna granica wynosi nawet kilkanaście tysięcy zł. Nie ma co się dziwić - ten samochód staje się klasykiem na naszych oczach.
Warto wziąć pod uwagę zakup BMW E30, lecz musimy je bardzo dokładnie obejrzeć a sprzedawca musi mieć w miarę opisaną dokumentację. Często padały ofiarami tuningu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz