Volkswagen Golf III - produkowany w latach 1991-1998 (Hatchback) 1993-2003 (Kabrio) 1993-1999 (Kombi.) . Jest to jeden z najpopularniejszych Volkswagenów na świecie. Wyprodukowano ich w liczbie niemal 5mln egzemplarzy. Samochód oferowany był w 4 wersjach nadwozia:
hatchback:
kombi:
sedan pod nazwą Vento:
i kabriolet:
VW Golf III oferowany był w 18 odmianach silnikowych i 97 wersjach wyposażenia! Najmniejsza pojemność silnika to 1.4 o mocy 60km a najmocniejsza to 2.9 VR6 Syncro o mocy 190km. Samochód jest oferowany także z silnikiem Diesla o pojemności 1.9, którego moc wahała się w granicach 60-110km. Na naszym rynku znajduje się wiele "Golfów III" z najróżniejszymi wersjami wyposażenia, nadwozia czy silnika, więc każdy może znaleźć coś dla siebie.Teraz wymienię kilka popularnych silników na naszym rynku:
Silniki benzynowe:
- 1.4 60km - słabe osiągi
- 1.6 75km - nieco lepszy
- 1.8 90km - najlepszy benzynowy silnik w gamie, dobrze współpracuje z LPG
- 2.0 115km - spore spalanie
Silniki Diesla:
- 1.9 D 64km - bardzo słabe osiągi i jest głośny
- 1.9 TD 75km - tak jak poprzednik, tylko z turbodoładowaniem
- 1.9 TDI 90km - najlepszy diesel, trudno spotkać w dobrym stanie.
Teraz stała pozycja każdego mojego artykułu, czyli wady i zalety oraz dostępność części a także awaryjność tego modelu.
Volkswagen Golf III to niewątpliwie bardzo trwały samochód, lecz jego zaletami są również :
* Jest jednym z najtańszych w eksploatacji modeli w całej rodzinie VW.
* Bardzo trwałe silniki Diesla, są w stanie bez większych problemów przejechać 500.000km.
* Silniki benzynowe (1.8) dobrze znoszą połączenia z LPG.
* Wysoka jakość wykonania.
* Łatwe naprawy.
* Dużo tanich części.
* Komfort jak przystało na Volkswagena jest na przyzwoitym poziomie.
Jednak jak każdy samochód Golf III ma swoje wady:
* Większość egzemplarzy na naszym rynku jest niezwykle bardzo wyeksploatowana a ich
właściciele "skorygowali stan licznika".
* Pomimo swojej trwałości, właściciele Golfa III skarżą się czasem na występowanie korozji nadwozia i podwozia starszych modeli.
* Często cena danego Golfa jest zawyżona i nie jest adekwatna do jego stanu.
Co do awaryjności VW Golfa III generacji - jak w każdym samochodzie jakaś część ma prawo odmówić posłuszeństwa, lecz dostępność i ich cena na rynku wtórnym pozwala na naprawę auta za rozsądne pieniądze.
VW Golf III to samochód godny polecenia i uwagi. Jednak jeśli chcemy cieszyć się w dużej mierze bezawaryjną jazdą musimy szukać modeli z końca lat produkcji a ich cena często przekracza 5500zł, ale za tą cenę możemy nabyć "Golfa" w niezłym stanie. Choć osobiście polecam podróż za naszą zachodnią granicę, gdzie za prawie połowę ceny możemy kupić takie auto w dobrym stanie - pytanie tylko: Czy warto pokonać taki dystans po taki samochód? Moim zdaniem tak, ponieważ za kilka lat ten samochód stanie się Youngtimer'em , a jego cena może wzrosnąć nawet o 300%. Także VW Golf III jest autem do jazdy na co dzień jak i do wakacyjnych podróży (odmiana kombi).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz