wtorek, 9 września 2014

Audi A6 C6 - jedna z najpopularniejszych mniejszych limuzyn w Polsce.

Audi A6 (C6) - samochód klasy wyższej produkowany w latach 2004-2011.
Jest to jedno z najpopularniejszych aut w swojej klasie.
Występował w 2 wersjach nadwozia:
Sedan
i Kombi
Wersja po liftingu

Audi A6 to samochód zazwyczaj bardzo bogato wyposażony. Zapewnia komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie a jakość wykonania jest wzorowa. Na rynku dominują oferty aut z silnikiem 2.7 TDI i 3.0 TDI.

Jego paleta jednostek napędowych jest bogata.
Silniki benzynowe:
-2.0 TFSI (170 KM) - trwały
-2.4 V6 2,4 l (177 KM)  - standardowa jednostka - godna polecenia
-2.8 FSI V6 (190 KM)
-2.8 FSI (210 KM)
-2.8 FSI (220 KM)
-3.0 TFSI (290 KM)
-3.2 FSI (255 KM)
-4.2 V8 (335 KM)
-4.2 FSI (350 KM)

Silniki wysokoprężne:
-2.0 TDI (136 KM)
-2.0 TDI (140 KM) - są to wersje z pompowtryskiwaczami - unikać, zarówno tego jak i słabszego
-2.0 TDI (170 KM) - wzmocniona wersja po liftingu - można polecić
-2.7 TDI V6 (180 KM)
-2.7 TDI V6  (190 KM) - obie wersje 2,7 są zdecydowanie godne polecenia.
-3.0 TDI (225 KM)
-3.0 TDI V6 (233 KM) - trochę problematyczny, lecz jeśli trafi się zadbany egzemplarz można skusić się na zakup
-3.0 TDI V6 (240 KM) - zdecydowanie najlepsza jednostka do tego modelu, świetnie dopracowana

Zalety:
* Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne - część auta jest wykonana z aluminium.
* Świetnie wykonane i przestronne wnętrze.
* Bardzo dobry napęd na obie osie Quattro.
* Duży bagażnik.
* Wysoki komfort podróżowania.
* Stosunkowo niskie ceny jak na auto tak wysokiej klasy.
* Duży wybór aut na rynku wtórnym.

Wady:
* Wiele wyeksploatowanych aut z cofniętymi licznikami.
* Auto jest drogie w utrzymaniu.
* Sporo problemów z elektroniką.
* Niedopracowane Diesle 2.0 TDI.
* Kłopotliwe automatyczne skrzynie biegów Multitronic ( Bezstopniowe).
* Duże ryzyko kradzieży.
* Wiele aut powypadkowych.
* Usterki klap w kolektorze ssącym w silniku 3.0 TDI.
* Wersje 3.0 TDI (233KM) mają układ łańcuchów rozrządu - aby dokonać jego naprawy trzeba wyjąć cały silnik, gdyż "rozrząd" jest umieszczony od strony skrzyni biegów - najtańszy koszt takiej naprawy to 5,5tys. zł a najdroższy to... 10tys. zł.
* Zdarzają się problemy z nieszczelnością pneumatycznego zawieszenia.
* Usterki czujnika w misce olejowej.
* Uszkodzenia tylnego zamka bagażnika.
* Problemy ze sterownikiem akumulatora.
* Usterkowy Climatronic.

Podsumowując.
Audi A6 C6 to samochód, który można polecić osobom, które stać na drogie i skomplikowane naprawy auta. Za tą cenę komfort podróżowania jest naprawdę wysoki. Wnętrze jest bardzo obszerne a w dodatku precyzyjnie się prowadzi.
Warto poszukać wersji po liftingu (po 2008r) z silnikiem 3.0 TDI (240KM) z manualną skrzynią biegów.
Ceny A6'tki zaczynają się od ok. 40tys. zł, jednak próżno tu o zadbany egzemplarz. Lepiej skłonić się ku samochodom, których ceny zaczynają się od ok. 55 tys. zł i posiadają książkę serwisową.

8 komentarzy:

  1. Audi A6 jest jednym z bardziej popularnych modeli Audi w ostatnich lata. Jeżeli ktoś lubi komfortowe limuzyny, które mają moc i potrafią sięgnąć zawrotnych prędkości to ten samochód jest zdecydowanie dla nich. Warto jednak znaleźć tanie OC i od razu AC dla takiego pojazdu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ukochane autko, służyło mi 5 lat i zawsze będę miał do niego sentyment. Niestety 2 miesiące temu miałem kolizję na autostradzie na granicy polsko-niemieckiej i po tym, jak przyjechała firma https://www.laweta-swiecko.com.pl/, po którą zadzwoniłem okazało się, że albo w auto jest do kasacji. Najśmieszniejsze w tym, że samochód drugiego uczestnika kolizji nie miał większych uszkodzeń, ale wina moja. Cieszę się, że nie zapłaciłem dużo za lawetę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mateusz Jagielski17 marca 2021 04:45

    Moja Audi A6 sprawuje się świetnie zarówno po mieście, jak i na trasach szybkiego ruchu. Nie mogę narzekać na to auto. Audi bardzo dobrze się trzyma drogi mimo, że nie mam napędu na 4 koła. Dbam o nie jak należy, jeśli chodzi o konserwację i opiekę mechanika, opony mam nowe 2 komplety i w środku jest zadbany. Zawsze czysty kokpit, piękne perfumy do samochodu od fresso.pl i muzyka do jazdy w tle. Myślę też o wykupieniu Janosika do samochodu ale zastanawiam się jeszcze czy nie zostać przy samej aplikacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie to auto jest nadal bardzo popularne ale również ma już swoje lata i na pewno staje się z czasem awaryjne. Muszę dodać, że jeśli chodzi o mnie to ja zachwalam sobie w takich sytuacjach auto pomoc https://kuta-autoserwis.pl/autopomoc/ gdyż nie raz mogli mnie holować na trasie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno zmieniłem samochód właśnie na ten model. Super się nim jeździ, ale muszę jeszcze przerejestrować go, bo był zakupiony w innym województwie. Na https://jakiwniosek.pl pobrałem sobie wszystkie druki w PDF i będę składał w tym tygodniu. Auto rodzinne i audi jest na prawdę komfortową marką samochodów. Widzę dużą różnicę, po tym jak przesiadłem się z Toyoty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwię się, że Audi A6 to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów w Polsce. Sama mam taki i jeżdżę nim już piąty rok. Teraz dopiero na https://www.hurtopony.pl/ zamówiłam komplet opon letnich. Chciałam kupić dobre i tanie opony, a w tej hurtowni znalazłam najlepsze ceny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale jest zobaczyć, jak firma https://jarex24.pl/ podkreśla znaczenie szybkiej i efektywnej pomocy drogowej. Wasz ostatni post o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas holowania jest niezwykle ważny. Edukowanie kierowców na temat tego, co robić w przypadku awarii, to kluczowy element zapewniania bezpieczeństwa na drogach. Wasza praca i zaangażowanie w tę kwestię są naprawdę godne podziwu.

    OdpowiedzUsuń