czwartek, 7 sierpnia 2014

Volkswagen Golf IV - przebojowy kompakt.

Volkswagen Golf IV - następca Golfa III. Produkowany w latach 1997-2003 ( Hatchback), 1998-2005
(Bora), 1999-2005 lub 2006 - różne źródła (Kombi). Oferowany był w kilku wersjach
nadwozia:
Hatchback 3d
 Hatchback 5d
Sedan (Bora)
Kombi
Kabriolet.
Mamy najróżniejsze możliwości co do wyboru wersji nadwozia, silnika i wyposażenia.
W skład jednostek napędowych wchodziły oczywiście odmiany wolnossące ja i wysokoprężne.
Najpopularniejsze z nich to:
Benzynowe:
- 1.4 (75km) - podstawowy, do spokojnej jazdy może wystarczyć.
- 1.6 (101-102km) - najtrwalszy, dobry do LPG
- 1.8T (150km) - mocny, nieco bardziej opisałem go przy Audi A4 B5
- 2.0 (115km) - tak dobry jak 1.6
Diesle:
- 1.9 SDI (64km) - praktycznie niezniszczalny (choć zdarzają się inne opinie - głownie u posiadaczy Skód), silnik do spokojnej jazdy
- 1.9 TDI (90km) -  jeśli chodzi o TDI to ten jest najlepszy.
- 1.9 TDI (110km) - też dobry Diesel
- 1.9 TDI (101,115,130,150km) - zasilane pompowtryskiwaczami - a te do tanich nie należą. Ale jeśli trafimy na zadbany egzemplarz to czemu nie.

VW Golf IV to samochód, którym dobrze pokonuje się polskie drogi. Jego zawieszenie jest bardzo wytrzymałe dzięki zastosowaniu z przodu kolumn McPhersona a tyłu belki skrętnej. Autem siedząc na przednich fotelach (hatchback) podróżuje się komfortowo. Jednak najwięcej miejsca oferuje nam odmiana kombi. Jak na hatchback'a mógłby mieć mieć więcej miejsca dla
pasażerów siedzących z tyłu.Choć tragedii nie ma.

Czas na mocne i słabe strony tego modelu.
Zalety:
* Samochód jest bardzo dobrze wyciszony.
* Świetne wykończenie kabiny.
* Dosyć niskie koszty utrzymania popularniejszych jednostek.
* Ogromne zaplecze części zamiennych a ich ceny nie przerażają.
* Podróż odbywa się komfortowo.
* Samochód pewnie się prowadzi, (choć w czasami w silnikach TDI z powodu zużytych przegubów wewnętrznych można odczuć, że auto "myszkuje" po drodze)
* Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.

Wady:
* Uszkodzenie pompowtryskiwaczy, awarie turbosprężarki i przepływomierza w mocniejszych silnikach TDI.
* Uszkodzenie dolnej osłony silnika.
* Przycinające się wkładki zamków w drzwiach oraz korozja układu spryskiwacza tylnej szyby to nie jedyne przypadłości tego modelu.
*Czasami zawodzi czujnik światła stopu.
* Korozja spryskiwacza tylnej szyby i czasami zapiekająca sie tylna wycieraczka.
* Ceny egzemplarzy są często i bezpodstawnie zawyżone.
* Na rynku nie brakuje wyeksploatowanych aut.

Choć nie jestem posiadaczem VW Golfa IV to mam styczność z tym autem na co dzień, gdyż na mojej posesji znajduje się kilka samochodów. Ale do rzeczy. Mając nonstop do czynienia z tym autem 1.9 TDI (90km) mogę powiedzieć, że jest to dobry samochód, który całkiem nieźle znosi eksploatację po naszych drogach. Oczywiście jak każde auto ulega awariom, lecz ich naprawa nie jest zbyt skomplikowana a ceny części nie sa wysokie. Na rynku wtórnym ceny tych aut zaczynają się od ok. 6000zł, ale zastanówmy się - Golf IV za 6000? Cena adekwatna do stanu. Najlepszym rozwiązaniem jest szukanie takiego auta, którego cena waha się w okolicy 9-13 tyś. zł - tak jak w Audi A4 B5 i Audi A3 8l. Jeśli chodzi o najlepszą wersję silnikową to radze szukać 1.6, 1.9 TDI (90-110km).

10 komentarzy:

  1. Właśnie myślę o golfie jako o pierwszym samochodzie po zdaniu prawka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałem również takie auto i w sumie było ono dla mnie niezawodne. Przejechałem nim wiele kilometrów i oczywiście to co miało się zużyć to wymieniałem. Fajnie, że jak wyjeżdżałem nim za granicę to zdążyłem przeczytać porady https://kioskpolis.pl/holowanie-samochodu-za-granica-2/ jak ewentualnie wygląda holowanie samochodu za granicą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co by nie było to są to bardzo dobre auta i zarazem również bardzo popularne w naszym kraju. Ja jestem zdania, że doskonale również jest skorzystać z pomocy drogowej https://jarex24.pl/ kiedy sytuacja będzie od nas tego wymagała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie jest to bardzo popularny pojazd na naszych drogach i ja również kiedyś podobnym autem jeździłem. Pamiętam dokładnie, że również potrafił on mi się w najmniej odpowiednim momencie zepsuć. Właśnie dlatego od razu dzwoniłem po pomoc drogową http://pomoc-drogowa.katowice.pl/ i problem znikał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety ja takim autem nigdy nie jeździłem i raczej nie będzie mi to dane. Za to jestem zdania, że bardzo fajną sprawą jest posiadanie za każdym razem przy sobie kontaktu do pomocy drogowej https://zakrzewski-holowanie.pl/ ponieważ nigdy nie wiemy kiedy może nam się ona przydać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak naprawdę ja również skupiam się na tym aby moje auto zawsze było jak najbardziej sprawne i wiem, że warto jest coś więcej o tym wiedzieć. Od siebie chcę wam polecić znakomitą pomoc drogową https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ i jestem zdania, że takie rzeczy dobrze jest znać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie jest to bardzo ciekawe auto i ja jeszcze chcę powiedzieć, że jakiś czas temu sam szukałem usługi transportu lawetą. Po przejrzeniu kilku ofert wiem już, że ta z https://kasacja-warszawa.pl/transport-laweta/ jest zdecydowanie bardzod obrym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Golfiki to wspaniałe samochody, które nadal widać na ulicach. Sam takiego golfika posiadałem i był naprawdę dobrym autkiem. Niestety przyszedł taki czas, że wyzionął ducha. Jednak dobrze go wspominam.

    OdpowiedzUsuń