czwartek, 7 sierpnia 2014

Honda Civic VI - jeden z najpopularniejszych kompaktów na świecie.

Honda Civic VI - samochód klasy kompaktowej produkowany w latach 1995-2001. Samochód był produkowany w Japonii i w Anglii. Jest on popularny w Europie, Azji i USA. Występował w 5 wersjach nadwozia :
Hatchback 3d
 Liftback 5d
Sedan 4d
Coupe 2d
i Kombi
Civic był oferowany w ponad 15 wersjach wyposażenia a także w ok. 30 wersjach silnikowych na całym świecie!  W ich skład wchodziły wersje benzynowe i wysokoprężne.Wypiszę kilka polecanych i najpopularniejszych w Polsce i w Europie:
-1.4 90km - małe spalanie, dobry silnik
-1.5 VTEC-e 114km - oszczędna jednostka, ale trudna do zdobycia
-1.6 116km - w sam raz do Liftback'a
-1.6 VTEC 125km - szybszy i co idzie za tym większe spalanie
-1.8 DOHC 169km

Diesle:
2.0 D i TD - 86-105km - radzę unikac, gdyz to konstrukcja angielska- ten sam silnik napędza Rovera 200D (te auta są konstrukcyjnymi bliźniakami).

Hondy to niewątpliwie trwałe i niegdyś bezawaryjne samochody. Civic jest jednym z nich.

Czas na zalety:
* Jego trwałość nie budzi zastrzeżeń.
* Silniki wytrzymują spore przebiegi i stosunkowo rzadko ulegają awariom (benzynowe)
* Niskie zużycie paliwa.
* Bardzo dobre - pewne prowadzenie.
* Dosyć wysoki komfort jazdy.

Japońskie auto ma również wady:
* Korozja wydechu, nadkoli i mocowań foteli.
* Nietypowe wielowahaczowe zawieszenie - może przysporzyć kłopotów.
* Bardzo zła współpraca z LPG - takie auta należy omijać.
* Dosyć drogie części zamienne.
* Zużycie oleju w skrzyniach biegów i silnikach o wyższych pojemnościach.

Moim zdaniem Honda Civic to jedno z najlepszych aut, które można polecić na początek
przygody z motoryzacją. Najtańsze egzemplarze można nabyć już za ok. 4000zł, ja skłaniam tutaj do poszukiwań aut, których ceny przekraczają 5000zł. Civic'i są niezwykle trwałe a dobrze serwisowane nie psują się.
Należy ostrożnie szukać Civica, gdyż często padały ofiarą miłośników tuningu ( głownie Hatchbacki 3d i
Coupe). Jednak Liftback czy Kombi śmiało zasługują na uwagę.

6 komentarzy:

  1. Kiedyś również miałem taki samochód i muszę przyznać, że bardzo lubiłem nim jeździć. Na tą chwilę najbardziej zależy mi na sprawdzonej pomocy drogowej. Wiem z doświadczenia, że https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ zjawia się zdecydowanie najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie przede wszystkim na dzień dzisiejszy liczy się to aby mój samochód zawiózł mnie na miejsce tam gdzie tego potrzebuję. Tak się składa, że jak niedawno on mi się zepsuł to na całe szczęście pomoc drogowa https://pomocdrogowa.tychy.pl/ zjawiła się wręcz błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie samo auto jest fajne ale musimy pamiętać o tym, że każdy pojazd przecież może nam się zepsuć. W takich momentach dobrze jest skontaktować się z pomocą drogową https://jarex24.pl/ celem odholowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bezpieczeństwo na drodze jest niezwykle ważne, dlatego warto znać solidną firmę oferującą usługi pomocy drogowej. Kuta Autoserwis to profesjonalna ekipa, która służy pomocą w przypadku awarii, holowania czy wypadku. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, odwiedź ich stronę: https://kuta-autoserwis.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowita obsługa i profesjonalizm to coś, co wyróżnia https://www.pomocdrogowapoznan.pl/. Kiedy miałem awarię silnika, szybko zjawiła się ich pomoc. Fachowość, z jaką rozwiązali problem, była imponująca. Jestem bardzo wdzięczny za ich szybką i skuteczną pomoc. Polecam ich każdemu, kto znajdzie się w potrzebie na drodze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podczas ostatniej podróży do Poznania mój samochód niespodziewanie zepsuł się na autostradzie. Sytuacja wydawała się beznadziejna, aż do momentu, gdy znalazłem https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/. Ich szybka i profesjonalna reakcja była dla mnie prawdziwym ratunkiem. Zespół był nie tylko wysoce kompetentny, ale także niezwykle uprzejmy i pomocny, co znacznie zmniejszyło mój stres związany z awarią. Serdecznie polecam ich usługi każdemu, kto znajdzie się w podobnej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń